top of page
Search

Museologian opiskelijoiden esittelyt

Updated: May 3, 2019

Me tulemme tutustumaan tarinoihin teidän aarteidenne takana, mutta tällaisia tyyppejä ja tarinoita projektin takana on! Lukaise läpi saadaksesi tietoa kymmenhenkisestä tehotiimistämme.


Maija Pellinen:

Olen Maija ja opiskelen viidettä vuotta kulttuuriantropologiaa täällä Oulussa. Harrastan lukemista; tykkään lukea niin kaunokirjallisuutta kuin tietokirjojakin. Pidän myös luonnossa liikkumisesta ja elokuvista. Minun aarteeni -projektissa olen projektipäällikkönä. Minun aarteeni on puusta moottorisahalla veistetty kissa. Puukissa on muisto ensimmäisestä omasta lemmikkikissastani Misusta. Puukissaan liittyykin muistoja etenkin rakkaasta lemmikistä, mutta myös mummosta ja lapsuudenkodistani. Puukissa on kulkenut mukanani lapsuudenkodistani Jyväskylään ja sieltä Ouluun ja se on edelleen rakas aarteeni.


Iida-Maria Mustonen:

Olen Iida-Maria Mustonen, 25-vuotias toisen vuoden arkeologian opiskelija. Toimin minun aarteeni -projektissa sihteerin tehtävissä. Minun oma aarteeni on varmaankin lapsena mummultani saatu pehmokoira, Haukku. Se on jo yli 20 vuotta vanha husky, mutta ajan kuluminen ja kovat halaukset ovat tehneet siitä vain suloisemman ja rakkaamman!


Essi Kärnä:

Olen Essi, 25-vuotias toisen vuoden arkeologian opiskelija. Olen Minun aarteeni- projektissa toinen projektin johtaja. Oma aarteeni on vanhemmilta syntymäpäivälahjaksi saadut kiikarit.


Anni Koskela:

Olen Anni Koskela, ja opiskelen kulttuuriantropologiaa Oulun yliopistossa neljättä vuotta. Toimin Minun aarteeni –projektissa tutkija-käsikirjoittajana, eli olen erityisen kiinnostunut kuulemaan teidän esineisiinne kätkeytyviä tarinoita! Omassa kodissani merkityksellisin aarteeni on papaltani ensin äidilleni ja sittemmin minulle kulkeutunut kahvipannu, jossa keitän teevettä ja jouluisin glögiä.


Noora Alatainio:

Olen Noora Alatainio, 24-vuotias viidennen vuoden historianopiskelija. Minun aarteeni -projektissa toimin tutkijana ja käsikirjoittajana. Kotini aarre on turkulaiselta kirpputorilta löytynyt Leninin rintakuva.


Heidi Hannula:

Olen Heidi Hannula, 26-vuotias kulttuuriantropologian opiskelija. Minun aarteeni -projektissa olen mukana tutkijatiimissä. Oma aarteeni on massiiviset poronsarvet, jotka koristavat parvekkeeni seinää, muistuttaen kotipaikkakunnastani Sodankylästä.


Mirja Mustapirtti:

Hei, olen Mirja Mustapirtti ja opiskelen tieteiden ja aatteiden historiaa maisterivaiheessa. Olen näyttelyprojektin käsikirjoitustiimissä. Minun aarteeni on ensimmäinen päiväkirjani, jonka aloitin ollessani 10-vuotias. Kirjoitan päiväkirjaa edelleen säännöllisesti.


Julia Salminen:

Olen Julia Salminen, 24-vuotias "pian" valmistuva historianopiskelija, ja kuulun Minun aarteeni -projektissa tiedotostiimiin. Aarteeni on luultavasti isoäidiltäni perinnöksi saamani vanha, koristeellinen kaulakoru.


Outi Niemi:

Olen Outi Niemi, 21-vuotias toisen vuoden historianopiskelija. Minun Aarteeni -projektissa puuhaan osana tiedotustiimiä. Oma aarteeni on kesällä 2018 roller derby -joukkueeni Shitty City Rollersin kanssa voittamani SM-mitali sekä kyseisen saavutuksen kautta napattu Oulun kaupungin urheilumitali.


Miisa Haapajoki

Olen Miisa Haapajoki, 21-vuotias toisen vuoden saamen kielen opiskelija. Toimin projektissa tiedotustiimissä. Minun aarteeni on Megadeth-bändipaita, jonka sain 2014, kun kyseinen bändi esiintyi Oulun Qstockissa.

342 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page